miércoles, 26 de febrero de 2014

Puré de patata


M’encanta menjar puré de patata. És un plaer, és deliciós. M’agrada molt més que una patata bullida sucada en llet, però al cap i a la fi, encara que costi de creure, és el mateix. Com dèia l’àvia quan jo no em volia menjar les galetes trencades, al final tot es barreja, així que dóna igual.

Deliciosa, l’única excepció. Dolça com ella sola, impossible de falsificar. Impressionant, feta per paladars fins. D’una exquisitesa absoluta, imponent i de sabor fort a la vegada. S’ha de saber apreciar, valorar i degustar. Perfecta, la paternitat.

Ho tractem com si fos habitual, com si fos normal, però ni s’hi assembla. On s’ha vist? Des de quan si barrejo patata i llet surt crema de carbassó? Algú ha aconseguit quelcom diferent intrínsecament als ingredients? És com una reacció química, podríem pensar. Com el foc, que transforma la matèria primera. Sí, però també la destrueix.

Un fill, qui ho diria? Un misteri. En “l’elaboració” d’una persona, no es pren meitat i meitat i... Voilà, habemus pudding! Cada cèl·lula de la minipersona que s’està desenvolupant és molt més complexa del que podríem arribar a fabricar nosaltres. Us imaginareu que em sap greu dir-ho així, perquè als (projecte d’) enginyers ens agrada pensar que tot és “fabricable”.

Com a molt podem arribar a estudiar-ho, com a molt. És impressionant saber que el fill en camí té el seu propi ADN. Diferent. Nou. Únic. Exclusiu. Personal i intransferible. Un regal, una benedicció.

Em vaig quedar en estat quasi catatònic quan la meva amiga em va dir que estava embarassada. Les llàgrimes  em col·lapsaven els ulls, i aquell nus a la gola... Una mica d’ella i una mica d’ell. Se’m feia incomprensible, com si formés part de la llista de coses que no caben al nostre cap. No perquè ens falti estudi, instrumentació ni tecnologia, sinó perquè estem dissenyats així. Però sobre aquest tema he arribat a donar tantes voltes, espirals i helicoides mentals, que el deixo per un escrit pròxim.

Fins aquí la meva reflexió d’avui. Gràcies, llibreteta meva, per absorbir les meves paraules i fer-les teves. Gràcies per calmar l’eufòria, gràcies per la serenitat.

 __________________________________________________________________


Me encanta comer puré de patata. Es un placer, es delicioso. Me gusta mucho más que una patata hervida untada en leche, pero al fin y al cabo, aunque cueste de creer, es lo mismo. Como decía la abuela cuando yo no me quería comer las galletas rotas, al final todo se mezcla, así que da igual.

Deliciosa, la única excepción. Dulce como no hay otra, imposible de falsificar. Impresionante, hecha para paladares finos. De una exquisitez absoluta, imponente y de sabor fuerte al mismo tiempo. Hay que saber apreciarla, valorarla y degustarla.  Perfecta, la paternidad. 

Lo tratamos como si fuera habitual, como si fuera normal, pero ni se acerca. ¿Dónde se ha visto? ¿Desde cuándo si mezclo patata y leche sale crema de calabacín? ¿Alguien ha conseguido algo diferente intrínsecamente a los ingredientes? Es como una reacción química, podríamos pensar. Como el fuego, que transforma la materia prima. Sí, pero también la destruye.

Un hijo, ¿quién lo diría? Un misterio. En la “elaboración" de una persona, no se toma mitad y mitad y ... ¡Voilà, habemus pudding! Cada célula de la minipersona que se está desarrollando es mucho más compleja de lo que podríamos llegar a fabricar nosotros. Imaginaréis que siento decirlo así, porque a los (proyecto de) ingenieros nos gusta pensar que todo es "fabricable" .

Como mucho podemos llegar a estudiarlo, como mucho. Es impresionante saber que el hijo en camino tiene su propio ADN. Diferente. Nuevo. Único. Exclusivo. Personal e intransferible. Un regalo, una bendición.

Me quedé en estado casi catatónico cuando mi amiga me dijo que estaba embarazada. Las lágrimas me colapsaban los ojos, y ese nudo en la garganta ... Un poquito de ella y un poquito de él. Se me hacía incomprensible, como si formara parte de la lista de cosas que no caben en nuestra cabeza. No porque nos falte estudio, instrumentación ni tecnología, sino porque estamos diseñados así. Pero sobre este tema he llegado a dar tantas vueltas, espirales y helicoides mentales, que lo dejo para otro escrito.

Hasta aquí mi reflexión de hoy. Gracias, libretita mía, por absorber mis palabras y hacerlas tuyas. Gracias por calmar la euforia, gracias por la serenidad.


1 comentario:

  1. Molt divertit. M'ha agradat molt la combinació dels temes, espero amb ganes la continuació!

    ResponderEliminar